Inspirujte se jinými prezentačními videi

  • Rozhodnete-li se natočit prezentační video vaší školy, určitě budete stát před otázkou, jak tvorbu videa vlastně uchopit? Tradičně? Nebo se snažit být (za každou cenu) originální?
  • Odkazy níže přinášejí příklady obou těchto možností, je jen na vás jakou cestou se vydá vaše škola.
  • Aby bylo opravdu z čeho vybírat, nabízíme vám odkazy na videa středních škol i vysokých škol. U středních škol jsme se sami pokusili u každého videa shrnout jeho základní pozitiva i negativa. U vysokých škol odkazujeme na dva články, kde jsou videa zhodnocena profesionály z oblasti marketingu.

Inspirace ze středních škol

  • Tradiční pojetí
    • Prezentace Dne otevřených dveří
      • vhodně zvolená hudba, ale jinak působí video poměrně staticky, pohledy na prázdné chodby a opuštěné počítače asi příliš zájemců nepřilákají, chce to více „akce“
    • Prezentace školy (bez zvuku)
      • velmi vhodně vybrané fotografie a sepsané komentáře
      • velkým negativem je nepřítomnost zvuku, což v kombinaci s delší dobou trvání videa (téměř 4 minuty) může vézt ke ztrátě koncentrace na obsah
    • Video natáčené studenty během Dne otevřených dveří:
      • velmi dynamické video vytvořené samotnými studenty střední školy
      • vhodně zvolený způsob krátkých rozhovorů (s pedagogy i s návštěvníky)
      • vytknout lze nepříliš kvalitní technické provedení(roz­třesený obraz, „černoši v tunelu“ – tj. natáčené osoby jsou špatně viditelné, příliš tmavé – to je zapříčiněno zejména natáčením proti oknu, apod.)
  • Originální pojetí
    • Prezentace školy složená z asociací studentů
      • pozitivně lze hodnotit spojení originality a odkazu na historii a tradici školy
      • vhodně zvolené obrázky, které ukazují, že ve škole to „žije“
      • video má spád, je dynamické, zaměřené zejména na budoucí studenty – uchazeče ze ZŠ
      • nevýhodou je, že některým slovům je v té rychlosti těžko rozumět a že nezasvěcený divák možná některé pojmy ani nepochopí
      • video nesděluje informace o oborech na škole a chybí v něm odkaz na webové stránky školy
    • Prezentace školy založená na kontrastu představ a skutečnosti
      • pozitivně lze hodnotit snahu upoutat diváka hned ze začátku a udělat prezentaci zajímavou
      • zajímavého výsledku je dosaženo použitím kontrastu představ „vystrašeného“ deváťáka ZŠ a skutečnosti, jak to na této škole doopravdy chodí
      • nevýhodou je, že se divák nedozví podrobnější informace o oborech ani o uplatnění v praxi
    • Prezentace školy formou Lip Dub
      • Že nevíte, co to Lip Dub je? Nevadí! To se stejně nedá vyprávět, to se musí zažít! Lip Dub se totiž značně vymyká tradiční představě o prezentačním videu školy.
      • Pokud toužíte vědět, co že to Lip Dub je, pak vězte, že jde o nový způsob videoprezentace školy, při němž se remixuje většinou známá skladba a vznikne tak nový originální „klip“, který se odehrává v prostorách školy. Chcete-li se dozvědět více o Lip Dub, klikněte SEM
      • jde o zcela jistě zajímavý a pro mladou generaci přitažlivý druh prezentace školy
      • velkou nevýhodou tohoto způsobu prezentace je však fakt, že se divák z klipu dozví málo informací o škole, jejích oborech a dalších náležitostech souvisejících s přijetím ke studiu.
    • Prezentace školy formou osobního příběhu
      • pozitivně lze hodnotit vtip, originalitu a snahu zaujmout něčím novým
      • velmi pozitivně hodnotíme zakomponování informací o uplatnění oborů průmyslovky v praxi a rozhovor o studijní a profesní dráze s ředitelem průmyslového podniku
      • nevýhodou je přílišná délka videa (8:21) a v některých částech prvoplánovitost příběhu

Inspirace z vysokých škol

Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

Tvorba webových stránek: Creative Studio s.r.o., redakční systém 4site CMS